با حضور فرماندار گراش ساخت بند سنگ و سیمان روستای خلیلی سرعت گرفت

با حضور فرماندار گراش ساخت بند سنگ و سیمان روستای خلیلی سرعت گرفت

عملیات پروژه آبخیزداری بند سنگ و سیمان روستای خلیلی شهرستان گراش با هدف حفاظت از منابع آب و خاک و تغذیه آبخوان‌ها در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز، دوشنبه 3 شهریورماه اصغر فرودی فرماندار گراش در بازدید از طرح آبخیزداری بند سنگ و سیمان روستای خلیلی گفت: با برنامه ریزی و پیگیری‌های مستمر انجام شده پروژه آبخیزداری روستای خلیلی با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد در حال تکمیل است.

وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و700 میلیون تومان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و در حال حاضر نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.

فرماندار گراش با بیان اینکه طرح های آبخیزداری از اولویت‌های توسعه شهرستان است، تصریح کرد: با اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک هم مسئله اشتغال در شهرستان تا حدودی حل خواهد شد و هم بسیاری از مشکلات در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با تزریق منابع اعتباری از صندوق توسعه ملی شتاب می‌گیرد تا خطر بروز سیلاب‌های مهیب در شهرستان کاهش یابد و مسیر کشاورزی پایدار هموار شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش مساحت حوزه آبخیز این بند را 750 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: ساخت این بند سنگی ملاتی با ارتفاع 8 متر و دهانه سریز 6 متر و حجم عملیات سنگ و سیمان به میزان سه هزار و 90۰ متر مکعب در اواخر تیرماه سال جاری آغاز شده است.

ابراهیم شهسواری اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل سیل و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه ها، قنات‌ها و تامین آب شرب روستا‌های اطراف بویژه منطقه خلیلی اجرا و نقش موثری در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به اراضی پایین دست این حوزه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش با اشاره به حجم آبگیری سالیانه این پروژه به میزان 70 هزار متر مکعب اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی این پروژه تا پایان شهریور ماه امسال خاتمه و به بهره برداری کامل برسد.

شهسواری تصریح کرد: با تکمیل این پروژه 500 خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

در این بازدید معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری، مسئول دفتر نماینده مجلس، بخشدار مرکزی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان و اعضای شورای اسلامی روستای خلیلی حضور داشتند

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات