لغو مراسم سنتی عزاداری روز عاشورا در گراش

لغو مراسم سنتی عزاداری روز عاشورا در گراش

بر اساس دستور العمل برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی محرم در شهرستان گراش، مراسم سنتی عزدارای روز عاشورا در این شهرستان لغو شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان از گراش، زمان برگزاری مراسم عزاداری شب تاسوعا و عاشورا در شهرستان گراش با رعایت فاصله گذاری و در فضای باز از ساعت 22 تا یک بامداد تعیین شده است.

بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان گراش، مراسم سنتی عزاداری روز عاشورا لغو، گهواره گردانی و دسته روی کتل و نیز ذوالجناح جهت جلوگیری از تجمع افراد ممنوع است.
 
تمامی هیئت های عزاداری و حسینیه ها در روز تاسوعا و عاشورا تنها مجاز به برپایی مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ساعت 6 تا 9 صبح هستند و تاکید بر عدم برگزاری مراسم به صورت متمرکز شده است.
 
توصیه شده نذورات مردمی در صورت امکان به صورت کمک های معیشتی جهت شرکت در طرح مواسات و همدلی در اختیار نهاد های ذیربط قرار گیرد تا در بین نیازمندان توزیع شود.
 
در صورتی که هیئت یا حسینیه ای مایل به پخت و توزیع غذای نذری در روزهای تاسوعا و عاشورا باشد باید طبق دستورالعمل های بهداشتی و زیر نظر معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اقدام به پخت و بسته بندی طعام کند و تنها مجاز به توزیع نذورات درب منازل هستند و با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا از توزیع طعام در مساجد و حسینه ها خودداری شود.
 
نماز ظهر عاشورا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تمامی مساجد سطح شهرستان برپا و نماز جماعت متمرکزی اقامه نمی شود.
 
از تمامی هیئت ها و دسته های عزاداری تقاضای همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی و معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شده است

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات