منبع : گراش نیوز

کشت صیفی جات در مزارع گراش

کشت صیفی جات

کشت صیفی جات به روش زیرپلاستیکی در مزارع شهرستان گراش آغاز شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی گراش، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: بیش از ۷۵۰ هکتار انواع صیفی جات در زمین‌های کشاورزی گراش کشت شد.

کشت صیفی جات به روش زیرپلاستیکی در مزارع شهرستان گراش آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی گراش، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: بیش از ۷۵۰ هکتار انواع صیفی جات در زمین‌های کشاورزی گراش کشت شد.
مجیدی افزود: شهرستان گراش و به خصوص بخش اَرَد با اقلیم مناسب، آب و هوای منحصر به فرد و خاک حاصلخیز مستعد کاشت انواع محصولات به ویژه صیفی جات و جالیز است.
وی ادامه داد: در فصل زمستان شرایط آب و هوایی اجازه کشت و کار محصولات سبزی و صیفی را نمی‌دهد به همین دلیل هر ساله کشاورزان با ایجاد تونل‌های پلاستیکی و افزایش دمای خاک و کاهش میزان خسارت علف‌های هرز، شرایط را برای رشد و نمو محصولات سبزی و صیفی فراهم می‌کنند.
مجیدی در خصوص مزایای کشت زیر پلاستیکی گفت: کنترل بهتر آفات و بیماری ها، افزایش کیفیت محصولات تولیدی، صرفه جویی در مصرف آب، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مزایای این نوع کشت است.
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش در خصوص خطرات مواد پلاستیکی به جای مانده از این کشت پس از برداشت محصول گفت: پلاستیک‌های باقی مانده در سطح مزارع، موجب آلودگی منابع خاکی، آبی و زیست محیطی می‌شود، به همین دلیل از سال گذشته با همکاری اداره ترویج شهرستان و با برگزاری دوره ترویجی و آموزشی کشاورزان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی در خصوص لزوم جمع آوری پلاستیک ها، بخش عظیمی از این ضایعات توسط کشاورزان در مکان‌های از پیش تعیین شده جمع آوری و به مراکز بازیافت ارسال شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات