رئیس هیات سوارکاری گراش خبر داد: چهل و یکمین کورس فجرانه در شهرستان گراش برگزار می‌شود

چهل و یکمین کورس فجرانه

چهل و یکمین رویداد سوارکاری در شهرستان گراش همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عصر روز ۲۲ بهمن ساعت ۱۴ در زمین سوارکاری شهید حسن زاده جام زنده یاد حاج حسین حاجی پور برگزار می‌شود 

چهل و یکمین رویداد سوارکاری در شهرستان گراش همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عصر روز ۲۲ بهمن ساعت ۱۴ در زمین سوارکاری شهید حسن زاده جام زنده یاد حاج حسین حاجی پور برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز، دوشنبه ۲۱ بهمن ماه سلمان مهرابی رئیس هیات سوارکاری گراش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز از برگزاری چهلمین رویداد سوارکاری در این شهرستان همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: مسابقات اسبدوانی و كورس سنتی در گراش پس از پيروزي انقلاب اسلامی هر ساله در عصر ٢٢ بهمن تحت عنوان كورس فجرانه برگزار مي شود.

وی گفت: علاقه به اسب و اسبدواني در گراش نهادينه شده است و از قديم الايام در گراش سواركاران بنامي زندگي می‌كرده‌اند كه ياد و خاطراتشان هنوز در اذهان باقي است.

مهرابی افزود: تعداد قابل توجهي اسب در گراش وجود دارد كه مالكان و پرورش دهندگان در حوزه هاي مختلف اين رشته مهيج آنها را به كار ميگيرند اما عموما اسبهاي موجود بومي بوده و در كورس هاس سنتي از آن ها استفاده مي شود.

رئیس هیات سوارکاری شهرستان گراش با بیان اینکه نژادهاي خالص دره شوري و تركمن در گراش در حال افزايش است، خاطر نشان ساخت: در ساليان اخير پرورش اسب در گراش هدف مند شده و پرورش دهندگان با برنامه و اهداف خاص از نژادهاي مختلف نگهداري و دست به توليد زده اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اسب سواری و تقویت زیرساخت‌های این رشته ورزشی توسط بخش خصوصی در گراش گفت: امكانات سخت افزاري خوبي توسط بخش خصوصي در گراش فراهم شده كه باشگاه و مجموعه مجهز سواركاري فاضل يكي از آن هاست كه از بهترين هاي استان است و مجموعه هاي ديگري همچون رخش و ملت و ... نيز فعال هستند كه در پي اخذ مجوز رسمي هستند و مجموعه هاي ديگري نيز توسط بخش خصوصي در حال ساخت است كه قطعا آينده روشني در انتظار صنعت اسب گراش خواهد بود اگر مالكان برنامه ريزي دقيق و هدف داري را براي خود تدوين كنند.

مهرابی با اشاره به موفقیت ها و چالش‌های پیش رو سوارکاران گراشی، تاکید کرد: سواركاران گراشي هميشه در استان فارس و در اكثر رشته ها سرآمد بوده اند و همچنان شاهد پيشتازي برادران پورشمسي و مقدسي در پرش با اسب استان هستيم. در استقامت و كورس هم قهرمانان زيادي از جمله خانم پورشمسي و آقايان آذرمينا و متين و دانشور همچنان افتخار آفريني ميكنند اما مشكل اساسي براي برگزاري مسابقات كورس رسمي در گراش نبود پيست اسبدواني استاندارد است هر چند در اين سالها تلاش شده به هر طريق ممكن مسابقات بدون وقفه برگزار شود و محل هاي مسابقه به شرايط استاندار نزديك گردد اما اين كافي نيست. تلاش هاي مستمر و همه جانبه اي براي تامين زمين مجموعه سواركاري گراش صورت پذيرفته كه متاسفانه هر بار به دلايلي اين پيگيري به نتيجه مطلوب نرسيده و همكاري جدي تر مسوولين شهرستان مي تواند گره گشاي اين مشكل باشد.

وی افزود: حداقل ١٠ هكتار زمين با حدود ٢ درصد شيب طبيعي و كمترين ميزان خاكبرداري كه دسترسي به جاده داشته باشد مي تواند مشكل سواركاران را حل كند و از اين پتانسيل عظيم يعني وجود تعداد زياد اسب و سواركاران زبده و كاربلد به نفع شهر و ايجاد اشتغال بهره برد.

وی با انتقاد از وضعیت موجود و بی مهری برخی از مسئولین گفت: بي مهري هاي فراواني به ورزش سواركاري گراش صورت پذيرفته كه اگر اين روند ادامه يابد آينده روشني در پيش روي اين ورزش كه قابليت معرفي قهرمانان ملي را دارد نخواهد بود.

رئیس هیات سوارکاری گراش ضمن دعوت از حضور مردم برای تماشای این رویداد، افزود: به هر روي امسال هم علي رغم مشكلات فراوان در ٢٢ بهمن ماه رويداد مهيج اسبدواني را در ميدان سواركاري شهيدان حسن زاده خواهيم داشت كه پيش بيني مي شود حداقل ٤٠ شركت كننده از شهرهاي مختلف استانهاي جنوبي با هم به رقابت بپردازند.
و امسال آخرين سالي خواهد بود كه در اين زمين مسابقه برگزار خواهد شد و به ناچار مي بايست با همت و كمك مسئولين زمين جايگزين تا قبل از دهه فجر سال بعد تدارك ديده شود تا حداقل دغدغه سواركاران در اين زمينه برطرف شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات