بند خاکی روستای آغصه به بهره برداری رسید

بند خاکی روستای آغصه از توابع بخش ارد شهرستان گراش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، فرماندار گراش، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، امام جمعه گراش، اعضای شورای اسلامی شهر گراش و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخش و اقشار […]


بند خاکی روستای آغصه از توابع بخش ارد شهرستان گراش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، فرماندار گراش، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، امام جمعه گراش، اعضای شورای اسلامی شهر گراش و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخش و اقشار مختلف مردم روستا افتتاح شد.
با بهره برداری از این طرح چاه‌های زیر دست تغذیه خواهد شد و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در پایین دست از آن بهرمند خواهد‌ شد
بند خاکی آغصه دارای ارتفاعی حدود ۷متر به طول ۴۵۰ متر و حجم آب گیری آن حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب است
فرماندار گراش در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از درخواست‌های مهم مردم آغصه همین سد خاکی بود گفت: بسیار خرسندیم که در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد به ثمر نشستن پروژه‌ها هستیم که جا دارد از حضور تک تک شما عزیزان تشکر داشته باشم. هر چه از برکات نظام در حوزه‌های مختلف بگویم کم گفته‌ایم در زمینه‌های مختلف ما شاهد انجام پروژه‌ها و رفع محرومت‌هایی در نقاط دور دست هستیم. یکی از تقاضاهای مهمی که مردم این منطقه داشتند اجرای همین سد خاکی بود که حدود ۴۰۰ میلیون تومان با کمک خیر بزرگوار آقای رستگار انجام و دو برابر این مبلغ را دولت تدبیر و امید دادند و این پروژه به ثمر نشست.
اصغر فرودی مجموع اعتبار پروژه‌های امسال دهه فجر را ۴۳ میلیارد تومان دانست و افزود: ما در دهه فجر امسال بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان پروژه را کلنگ‌زنی و یا اکثرا افتتاح کردیم و این رقم علی رغم همه مشکلاتی که داشتیم رقم بسیار خوبی است. هشت میلیارد هم پروژه آماده افتتاح در حوزه بهداشت و درمان هست که برای سفر وزیر گذاشته‌ایم و در حال هماهنگی برای سفر ایشان هستیم. آن چیزی که مردم این منطقه از نظر آب و هوایی درخواست دارند اجرای همین طر‌ح‌های آبخیزداری است. امیدوارم هر چه زودتر پروژه بسیار مهم سد تنگ اب که مورد توجه استاندار محترم هم هست هر چه زودتر قول‌های داده شده از طرف استاداری محقق شود تا ما هم بدهکار پیمانکار نباشیم. طرح چهارگانه فداغ که چهار سد خاکی است و یکی از قبل احداث شده است و امیدواریم در سال اینده از آن‌ها هم استفاده کنیم و به بهره‌برداری برسد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فارس با اشاره به برکات انقلاب در کشور افزود: در اوایل انقلاب در استان فارس یک دانشگاه داشتیم ولی امروز ۱۸۳ دانشگاه در استان فارس داریم و قطعا این دانشگاه‌ها کافی نیست و باید کیفی‌تر و موارد مربوط به منابع انسانی و گسترش کیفت باید روز به روز پیشرفت خواهد کرد که تا همینجای کار هم دشمن تاب دیدن این همه پیشرفت را ندارد و تمامی این پیشرفت‌ها از دستاوردهای نظام است.
مهندس لقمانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فارس در ادامه اظهار داشت: در سال ۵۷ در استان فارس یک سد ذخیره آب وجود داشت ولی در حال حاضر ۱۲ سد داریم و این نشان از این است که نظام و حاکمیت بر این باور است که زیربناها نیاز توسعه پیشرفت مسمم به ایجاد آن است هر چقدر کارشکنی و نامهربانی و دشمنی کنند اراده مسئولین بیشتر می‌شود چون باور دارند که کشور را می‌توان ساخت و اداره کرد. این سد یکی از پروژهای موفق اقتصاد مقاومتی است و پروژه تنگ آب که قبلا بازدید کردیم از جناب دکتر بوستانی خواهش دارم که بازدید کنند که در سایر نقاط کشور هم انجام دهیم. هر جا ما به سمت مردم رفتیم توفیق همراهمان بوده و توانسته‌ا‌یم به ثمر برسانیم کارها. امسال در دهه فجر در سطح استان ۱۰۷۰ پروژه را با اعتبار بالغ بر سه هزار میلیارد تومان افتتاح داشتیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه امسال ۳۳ طرح سازه‌ای در استان فارس داریم افزود: شاهد این هستیم که در دولت تدبیر و امید و مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به مسائل آب و خاک این کشور دارند و با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده امسال ۳۳ طرح سازه‌ای را در استان داشتیم که به حمدالله ۱۲ طرح به صورت صد در صد افتتاح شده است. و مابقی طرح‌ها هم بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان سال به پایان برسد.
مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری فارس گفت: قطعا تمامی کارهایی که انجام می‌شود از سوی نظام به مردم قدردان کشورمان است که در حال ارائه است و امیدواریم این خدمات برای اثبات فعالیت‌ها و دلسوزی‌های نظام بتواند موثر باشد و نشان بدهد که چقدر ما در گوشه گوشه کشورمان برای مردم انجام دهیم و از آن استفاده کنند. این کوچکترین هدیه‌ای بود که می‌توانم از طرف دولت و نظام به مرم عزیز این منطقه تقدیم کنم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات