خطبه های مجازی نماز جمعه شهر گراش

خطبه های مجازی نماز جمعه شهر گراش

اوصیکم واوصی نفسی یا عباد الله بتقوی الله ، خودم و شما برادران و خواهران رابه رعایت تقوای الهی سفارش می کنم

کلام مادر خطبه های اول پیرامون صفات متقین در حدیث مکارم الاخلاق بود که صفت مبتلابه عیب‌جویی را شرح میدادیم .وجود مقدس مولانا امیرالمؤمنین سلام الله علیه در خطبه ۱۴۰ نهج‌البلاغه می فرماید؛
یا عبدالله! لا تعجل فی عیب احد بذنبه، فلعله مغفورله، و لا تامن علی نفسک صغیر معصیه، فلعلک معذب علیه. فلیکفف من علم منکم عیب غیره لما یعلم من عیب نفسه، ولیکن الشکر شاغلا له علی معافاته مما ابتلی به غیره.
ای بنده خدا! در خرده گیری از گناه کسی شتاب مکن؛ زیرا چه بسا که او آمرزیده شده باشد و در مورد خویش به گناه کوچکی که کرده ای ایمن مباش زیرا شاید که به سبب آن عذاب شوی. پس هر یک از شما از دیگری عیبی بداند، نباید به خرده گیری از او بپردازد؛ زیرا می داند که خود نیز عیبی دارد و باید شکر این موهبت که عیب هایی که در دیگران هست در او نیست، وی را به خود مشغول دارد. و از عیبجویی دیگران باز ایستد، امروز ما بیش از آنکه متوجه خود باشیم ، به دنبال دیگران هستیم واین بار گناه رو زیاد می کنه که نتیجه ی این روح ناسالم عداوت و کینه و عدم اعتماد به همدیگه خواهد بود، بد عاقبتی هم میاره. انشاءالله با تمسک به صفت ستارالعیوبی خدای متعال ماهم جان و روح خود را جلا بدهیم و منفذهای نفوذ ابلیس را قطع بکنیم.
خداوندا توفیق قدم نهادن در سیر و سلوک عملی رابه کرامت بفرما.
حوائج شرعیه جوانان برآورده به خیر بگردان.
ویروس منحوس کرونا را از کره ی خاکی قطع بگردان.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات