اطلاعیه شماره 9 ستاد کرونا شهرستان گراش در سال 1400

اطلاعیه شماره 9 ستاد کرونا شهرستان گراش در سال 1400

دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی محرم 1443 شهرستان گراش که در جلسه روز یکشنبه 24 مرداد ماه 1400 ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان گراش به تصویب رسیده است:

برگزاری مراسمات عزاداری شب های تاسوعا و عاشورا به صورت عمومی در فضای باز، با تجمع حداقلی، رعایت فاصله اجتماعی (حداقل 2 متر) و استفاده مستمر ماسک از ساعت 22 تا حداکثر 1 بامداد
 تمامی هیات عزاداری و حسینیه ها در روز تاسوعا و عاشورا تنها مجاز به برپایی مراسم عزاداری در فضای باز، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ساعت 6 تا 9 صبح هستند و از برگزاری مراسم متمرکز خودداری گردد.
حرکت هیئت‌ها از یک مکان به مکان دیگر و تجمع هیأت‌ ممنوع است و نباید صورت بگیرد.
 مراسم سنتی عزاداری روز عاشورا لغو و گهواره گردانی و دسته روی کتل و ذوالجناع جهت جلوگیری از تجمع افراد ممنوع است.
 حتی‌الامکان نذورات حسینی در ادامه کمک های مومنانه و مواسات و همدلی، ادای نذر گردد و کالا ها و ارزاق تهیه شده بصورت خام بسته بندی و بین نیازمندان توزيع گردد .
 در صورتی که هیئت یا حسینیه ای مایل به پخت و توزیع نذری در روزهای تاسوعا و عاشورا باشد باید طبق دستورالعمل های بهداشتی و پس از اخذ مجوز معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اقدام به پخت و بسته بندی طعام نمایند و تنها مجاز به توزیع نذورات درب منازل با هماهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هستند و از توزیع طعام در مساجد، حسینیه ها و تکایا جداً خودداری نمایند.
 نماز ظهر عاشورا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تمامی مساجد و حسینیه های سطح شهرستان برگزار می گردد و نماز جماعت متمرکزی برگزار نمی گردد.
 سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن در منزل عزاداری کنند و در مجالس عمومی به هیچ وجه شرکت نکنند.
 برپایی هرگونه موکب جهت پذیرایی از عزاداران و توزیع چای و شربت در سطح شهرستان گراش ممنوع می باشد.
 تمامی هیات و دسته های عزاداری موظف به همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی و معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی هستند.
ستاد مدیریت و پیشگیری بیماری کرونا شهرستان گراش

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات