حسین‌زاده در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت: اوجی متخصص، کارآمد و پاک‌دست است اقتصاد بدون نفت به معنای متنوع‌سازی فرآورده‌های نفتی است

حسین‌زاده در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت: اوجی متخصص، کارآمد و پاک‌دست است اقتصاد بدون نفت به معنای متنوع‌سازی فرآورده‌های نفتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین حسین زاده در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۳ شهریورماه ۱۴۰۰) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم در موافقت با برنامه های وی با بیان اینکه وزارت نفت یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی و قرارگاه جنگی کشور است، گفت: عنوان این وزارتخانه تنها وزارت نفت نیست، بلکه وزارت اقتصاد، اشتغال و فرهنگ است؛ وزارت نفتی که از سال ۱۲۸۷ که اولین چاه نفتی در مسجدسلیمان حفر شد تاکنون که ۱۱۳ سال از عمر آن می گذرد، وابستگی به نفت داشتیم، بنابراین فرمانده این قرارگاه باید شخصی باشد که متخصص، توانمند، جهادی و انقلابی باشد.

وی با بیان اینکه من فرزند نفت هستم، افزود: ۱۹ سال در شرایط سخت عملیاتی و گرمای بالای ۶۷ درجه سانتیگراد در غرب کشور مرز ایران و عراق، دریا و سرمای ۱۶- درجه در مرز ایران و ترکمنستان کار کردم و آقای اوجی را ۲ دهه است که می شناسم و مدیر بنده بوده است و کار را از دانشکده نفت شروع کرده، لباس کار به تن کرده و کارگری کرده و هر زمان شخصی از بدنه مجموعه ای باشد، آن مجموعه موفق خواهد بود.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه من به پاک دستی، متخصص، امین و جهادی بودن اوجی ایمان دارم و شهادت می دهم، ادامه داد: در حال حاضر اولویت نخست ما معیشت و اقتصاد است و اگر بخواهیم برای جوانان مسکن بسازیم، باید پول وجود داشته باشد و پول آن توسط نفت باید تامین شود. اگر می گوییم اقتصاد بدون نفت، به معنای تعدیل کردن بخشی از نفت نیست، بلکه به معنای آن است که با استفاده از ظرفیت ها و گاز و نفت، فرآورده ها، متنوع سازی اقتصادی را کلید بزنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت، وزارت فرادولت ها است، گفت: پالایشگاه بندرعباس در زمان غرضی کلید خورد و زمان آقازاده به اتمام رسید. همچنین ستاره خلیج فارس در دولت نهم و دهم کلید خورد و در دولت های یازدهم و دوازدهم به تمام رسید؛ بحث معیشت نیروی انسانی در وزارت نفت چیزی نیست که در فضای عمومی جامعه وجود دارد. من از بدنه نفت هستم و ۱۹ سال در شرایط سخت عملیاتی کار کردم و نیروی داخلی و بین المللی هستم. سالانه تعدادی از نیروهای نفت، آسیب می بینند یا جانشان را از دست می دهند و وزارت نفت وزیری می خواهد که استراتژیک محور و تفکرش توسعه ای باشد، در کنار اوجی، رستم قاسمی معمار سازندگی ایران قرار دارد به کابینه کمک خواهد کرد. همچنین در مجموعه وزارت نفت افراد پاک دست و متخصص در حوزه های مختلف گاز، نفت و پالایش پخش ایشان را کمک خواهند کرد. اندک کسانی که حقوق نجومی می گیرند را نباید به حساب کل وزارت نفت بگذاریم.

وی ادامه داد: حدود ۲۸۸ میلیارد بشکه نفت ذخیره داریم و معادل ۱۳.۵ درصد نفت دنیا و مقام سوم دنیا را داریم. همچنین حدود ۱۶.۵ درصد منبع ذخیره گازی پس از روسیه، متعلق به ایران و چالش اصلی ما گاز در زمستان است. اوجی در گذشته مدیرعامل شرکت گاز بود در زمان تصدی ایشان ۷ هزار روستا گازکشی شد، یعنی به اندازه کل دوران وزارت و این نقطه قوت اوجی در بحث گاز است. همچنین در شرکت های بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ع) حضور داشتند و شرکت های ضرر ده را به سوددهی رساند.

حسین زاده با بیان اینکه وزیر نفت وزیر اول اقتصاد ما در کشور است، گفت: کابینه رئیسی نیروهای باتجربه ای در کنار نیروهای نخبه انقلابی دارد و با پاک دستی و مظلومیتی که اوجی دارد، بهترین و بالاترین رأی را خواهد آورد. بعد از انقلاب ۹ وزیر نفت داشتیم و ایشان دومین وزیری است که متخصص در حوزه نفت است و در حوزه نفت چالش اصلی متخصص نبودن است؛ اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنایع پایین دستی ساخت داخل، استفاده از جوانان و توسعه همه جانبه در حوزه داخل و بین المللی توجه داشته باشیم، نخستین فردی که می تواند این کارها را انجام دهد، آقای اوجی است. در حوزه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت ۳ درصد صادرات فروش نفت را باید به مناطق محروم اختصاص یابد و به طور قطع ایشان به محرومیت زدایی ورود خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نفت در حوزه بین الملل، دو بار داور بین المللی انرژی کشور بوده اند، گفت: ایشان قراردادهای گازی را با عراق، ترکمنستان وپاکستان منعقد و همچنین به بحث تهاتر نفت ورود کردند و تحریم ایشان نشانه انقلابی بودن ایشان است و در بحث معیشت نیروی انسانی می تواند بر مشکلات فائق آید و تا با رأی و همدلی شما به دولت راه پیدا کند. ایشان زمانی که معاونت وزارت نفت را داشتند، بارها پاسخگوی نمایندگان بودند و بدنه نفت از وی حمایت می کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات