کلِ محور جهرم-لار-بندرعباس تا سال ۱۴۰۴ «دوبانده» می‌شود

کلِ محور جهرم-لار-بندرعباس تا سال ۱۴۰۴ «دوبانده» می‌شود

 خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید سرزده از این پروژه بیان کرد و افزود: طول محور شیراز -جهرم- لار- بندرعباس ۵۵۰ کیومتر است که استان‌های فارس و هرمزگان را به هم متصل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طول این محور از حد فاصل شیراز به جهرم ۱۶۰ کیلومتر است که به بهره‌برداری رسیده و زیر ترافیک رفته و از جهرم به سمت بندرعباس نیز ۳۹۰ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۱۱۵ کیلومتر آن از هر دو سمت نیز به اتمام رسیده و زیر ترافیک رفته است.
وی گفت: همچنین ۱۵۵ کیلومتر از سمت جهرم- لار-بندرعباس نیز هم اینک در حال اجراست که به عنوان اولویت اصلی وزارت راه وشهرسازی قرار دارد و ۱۲۰ کیلومتر باقیمانده این محور ترانزیتی و مهم کشور هنوز شروع نشده که مطالعات آن به اتمام رسیده است و به‌زودی نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد: برنامه وزارت راه و شهرسازی برای چهارخطه کردن این محور مهم شریانی کشور این است که سالانه ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن را به اتمام برسد و زیر بار ترافیک برود.
خادمی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی نیز طی چهار سال آینده کل طول مسیر این محور به عنوان یک جاده مهم و ملی به بهره برداری کامل می رسد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات