منبع : روابط عمومی دفتر نماینده حسین حسین زاده

آغاز تحول بزرگ صنعتی و انرژی‌محور در «بیرم»

حسین‌زاده: عملیات اولیه حفاری «چاه شماره ۱ میدان گازی بیرم» آغاز شد 

پس از پیگیری‌های فشرده و مستمر سه ساله مهندس حسین‌زاده و با موافقت وزارت نفت، تایید در کمیسیون‌های مختلف و پیرو بازدیدهای مختلف کارشناسان و متخصصین وزارت نفت و مدیریت اکتشاف نفت و گاز و انجام آزمایش‌های مختلف زمین‌شناسی و... عملیات اجرایی ساخت جاده دسترسی و سلر چاه شماره یک میدان گازی در جنوب استان فارس با مرکزیت بخش «بیرم» در سال مهار تورم و رشد تولید آغاز شد.
نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی که خود از متخصصین حوزه انرژی کشور می‌باشد، عنوان کرد که در مرحله نخست، جاده دسترسی به چاه شماره یک با هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد که اعتبار آن تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از ساخت جاده و سلر که یک سال زمان خواهد برد، در مرحله دوم عملیات حفاری چاه شماره یک بیرم با اعتباری بیش از ۱۵ میلیون یورو انجام خواهد شد؛ عمق این چاه حدود ۴ هزار متر خواهد بود. در مراحل بعدی سایر چاه‌ها حفاری خواهند شد.
عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیته نفت مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حجم تقریبی این میدان بزرگ گازی حدود ۱.۵ تریلیون فوت مکعب (۴۲.۵ میلیارد متر مکعب) است که معادل ۱.۵ سال مصرف گاز کشور اسپانیا، ۳ سال مصرف گاز کشور رومانی، ۴ سال مصرف گاز کشور اتریش و ۱۸ درصد مصرف گاز کشورمان در یک سال می‌باشد.
مهندس حسین‌زاده در پایان از تلاش‌های مهندس اوجی وزیر نفت، مهندس خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دکتر فکور مدیریت اکتشاف، مسئولان استان فارس، شهرستان لارستان و بخش بیرم همچون فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای شهر، بخشدار و معتمدین قدردانی کرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با اجرای مراحل مختلف این طرح، توسعه و ارتقای بیرم سرعت یابد و شاهد افزایش اشتغالزایی در این منطقه باشیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات