منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

برگزاری سی امین رویداد هنری تماشا در گراش

جذابیت تماشای آثار نیل سایمون بر روی صحنه تئاتر یک امر جهانی است؛ به شکلی که حتی تماشای اجرای کمدی «شایعات» Rumors که یکی از آثار نه‌چندان معروف اوست، به یکی از جالب‌ترین تجربه‌ها در نشست‌های تماشا در انجمن نمایش گراش بدل شد.انجمن نمایش گراش در ادامه ی برگزاری سلسله نشست های خود با عنوان تماشا میزبان جعفر کمالی، کارگردان اوزی و دانش آموخته ی رشته ی کارگردانی بود تا در مورد «کمدی آمریکایی» صحبت کند.
جعفر کمالی که خود سابقه‌ی کارگردانی و بازی در نمایش‌هایی بر اساس آثار نیل سایمون را در کارنامه دارد، گفت: «ما در سال ۱۴۰۱ نمایشنامه «کله‌پوک‌ها» از نیل سایمون را کار کرده بودیم. قرار بود «گمشده در یانکرز» و «دختر یانکی» را هم کار کنیم که نشد. گروه صحنه اوز هم «پزشک نازنین» از سایمون را روی صحنه بردند.»
کمالی با نام بردن از وودی آلن، نیل سایمون و موری شیسگال به عنوان بزرگان کمدی‌نویسی آمریکایی، در مورد خصوصیات آثار سایمون گفت: «برای آشتی با تئاتر، نیل سایمون بهترین نویسنده است. وودی آلن و نیل سایمون شباهتی که با هم دارند، استفاده از یک سری کاراکترهاست که تحصیل‌کرده و پول‌دار و روشنفکرند و انتظار دارید که معقول رفتار کنند، ولی دچار شرایطی کمدی می‌شوند که دست به خنده‌دارترین کارها می‌زنند. این کمدی موقعیت است.»
جذابیت تماشای آثار نیل سایمون بر روی صحنه تئاتر یک امر جهانی است؛ به شکلی که حتی تماشای اجرای کمدی «شایعات» Rumors که یکی از آثار نه‌چندان معروف اوست، به یکی از جالب‌ترین تجربه‌ها در نشست‌های تماشا در انجمن نمایش گراش بدل شد.
نمایشنامه «شایعات» را در سال ۱۳۹۲ رحمان سیفی آزاد با بهره‌گیری از بازیگرانی همچون احمد ‌ساعتچیان، مجید ‌صالحی، جواد ‌عزتی، سعید ‌چنگیزیان، نگار ‌عابدی، رویا ‌میرعلمی، فهیمه ‌امن‌زاده و بهرام ‌افشاری به روی صحنه‌ی تماشاخانه ایرانشهر برده بود. نمایش در یک مهمانی سالگرد ازدواج می‌گذرد، اما وقتی مهمانان وارد می‌شوند، متوجه می‌شوند خبری از خانم خانه و خدمتکارها نیست، و آقای خانه نیز به لاله‌ی گوش خودش شلیک کرده و بیهوش شده است. این موقعیت عجیب در کنار بازی طنزپردازان شناخته‌شده و طراحی صحنه‌ی مبتکرانه، باعث شده بود گروه موفق به اجرای جذابی بشود.
قابل ذکر است ویژه برنامه تماشا در راستای هم افزایی هنری بین هنرمندان نمایش جنوب فارس به ابتکار انجمن نمایش شهرستان گراش برگزار می گردد و آثار فاخر نمایشی در ژانرهای مختلف مورد بررسی قرار میگیرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات