گراش لند ؛ پروژه ای بلاتکلیف!؟

شروع پروژه گراش لند در سال ۱۳۹۵ در زمینی با مساحت ۱۸ هزار متر مربع و کاربری گردشگری و ورزشی زده شد. هم اکنون ۸ سال از از آن زمان می‌گذرد و به نظر می رسد. پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است. مالک پروژه سابقه فعالیت های بازرگانی در کانادا و کشورهای حوزه خلیج فارس را در کارنامه خود دارد در نتیجه موانع مالی نمی تواند باعث این توقف طولانی شده باشد.

معمولا مدت تعیینی برای اجرای چنین پروژه هایی ۵ سال است و در حالی ۳ سال از پایان تاریخ انقضای مدت متعارف می گذرد که حتی ۲۰ درصد از پروژه هم اجرایی نشده است.

موقعیت مناسب مکانی این زمین می‌توانست محلی برای اجرای هر پروژه عام المنفعه ای باشد همچون پارک بانوان ؛ ضمنا کاربری زمین قبلا فضای سبز و در اختیار شهرداری بوده ولی برای اجرایی شدن این پروژه تغییر کاربری داده شده است.

این زمین با قیمت بسیار نازلی در اختیار سرمایه گذارقرار گرفته است . با این نیت که سبب پیشرفت شهر باشد ولی عملا به پروژه ای رها شده تبدیل شده است که سوالات زیادی را به ذهن تداعی می‌کند:
مثلا چرا در سلب امتیاز کردن از مالکین شهرک صنعتی با قاطعیت رفتار می شود ولی با وجود گذشت ۳ سال از تاریخ انقضای چنین پروژه ای حتی انگشت اشاره مسولین هم به سوی این پروژه نمی رود؟

در شرایطی که برای ساخت خانه برای جوانان و اجرایی پروژه هایی همچون مسکن ملی با کمبود زمین مواجه هستیم ممکن است این شبهه برای جوانان به وجود آید که چرا از این پروژه بلاتکلیف سلب امتیاز نشده و این میزان اراضی با موقعیت مناسب برای سکونت جوانان همچنان در اختیار این سرمایه گذار قرار دارد.در صورتی که بیشتر سرمایه این شخص در خارج از کشور متمرکز کرده است و حتی در ایران حضور کمتری دارد؟

 مسئولین در خصوص موضوع سلب امتیاز چنین پروژه هایی باید پاسخ مناسبی برای مردم داشته باشند.

گراش نیوز آماده دریافت پاسخ مناسب از طرف مسئولین و سرمایه گذار جهت آگاهی مردم میباشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات