منبع : گراش نیوز

مانور‌های پدافند غیرعامل در گراش برگزار شد‌

پدافند غیرعامل

مانور پدافند غیرعامل با هدف آشنایی دانش‌آموزان با راهکارهای مقابله با تهدیدات دشمن با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران  شهرستان گراش در مدارسه سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

مانور پدافند غیرعامل با هدف آشنایی دانش‌آموزان با راهکارهای مقابله با تهدیدات دشمن با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش در مدارسه سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، با حضور اصغر فرودی فرماندار گراش و مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان مانور پدافند غیرعامل با هدف ارزیابی توان عملیاتی ارگان‌های عضو کارگروه سوخت در شرایط اضطراری در محوطه پست تقلقل فشار پمپ گاز واقع در شهرک صنعتی برگزار شد

در این مانور فرضی توانایی دستگاهی مختلف در مهار آتش در محوطه سایت تقلیل فشار پمپ گاز که به صورت عملیات خرابکارانه بوده است مورد ارزیابی قرار گرفت.

اصغر فرودی فرماندار گراش در این مانور با بیان اینکه بازدارندگی و به حداقل رساندن آسیب‌ها هدف اصلی برگزاری مانور پدافند غیرعامل است، اظهار داشت: این مانورها به منظور کسب آمادگی بیشتر و شناسایی نقاط ضعف و قوت و عکس‌العمل نیروهای امدادی در شهرستان اجرا می‌شود.

وی مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیر ساخت‌های اصلی شهرستان در راستای افزایش امنیت و حفاظت از مردم در برابر انواع تهدیدات را از مهمترین رویکردهای پدافند غیر عامل برشمرد و گفت: با این راهبرد انواع تهدیدات در حوزه‌های زیستی، سایبری و فرهنگی و پایش و تشخیص آنها قبل از وقوع را شامل می‌شود که باید بیش از پیش جدی گرفت.

فرودی گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای ترویج گفتمان پدافند غیرعامل و نهادینه کردن این امر در بین مسئولان، کارکنان و آحاد مردم با اجرای برنامه‌های ویژه است.

وی افزود: با توجه به اینکه بحران هیچ‌گاه خبر نمی‌کند لذا انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های اجرایی نیز برای مصون‌سازی حوزه زیرساختی خود با پدافند غیرعامل همکاری بیشتری را داشته باشند و رسانه‌ها نیز اهمیت این موضوع را بیش از پیش برای همگان مطرح کنند.

اصغر فرودی استفاده از راه‌های جایگزین در پدافند غیر عامل را مورد تاکید قرار داد و افزود: به طور مثال اگر اب شهر گراش از سد سلمان فارسی قطع شود باید در شهر جایگزین ان که چاه‌های اب هستند داشته باشیم

سرگرد مجتبی دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش در مانور پدافند غیر عامل دانش آموزی در مدرسه سیدالشهدا(ع) گفت: بازدارندگی و پیشگیری از آسیب‌ها در برابر حوادث گوناگون همچنین صیانت و حفظ سرمایه انسانی، کاهش آسیب‌پذیری و پایدارسازی در برابر تهدیدات، حفظ زیرساخت‌ها و تداوم کارکرد از اهداف اصلی پدافند غیرعامل است. ‌

وی بر لزوم نهادینه سازی پدافند غیرعامل در جامعه تاکید کرد و افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، سازمان ها و مردم نقش بسیار مهمی می توانند داشته باشند و از همین رو باید مفاهیم و اصول پدافند غیرعامل در جامعه نهادینه شود

این مانور با مشارکت جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی،ناحیه مقاومت بسیج سپاه، شهرداری، اموزش و پرورش و اداره گاز به اجرا در آمد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
4

عکس های خبر

نظرات