منبع : گراش نیوز

کاشت بزرگترین مزرعه کلزا در گراش

کلزا

دانه روغنی کلزا در بزرگترین مزرعه کلزا شهرستان گراش به وسعت ۶۰ هکتار کشت شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی گراش، حوریه عطاری مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با توجه به نیاز کشور به دانه‌های روغنی و فعالیت‌های ترویجی انجام شده، بزرگترین مزرعه کلزای شهرستان در سطح ۶۰ هکتار در روستای گزدان کشت شد. 

دانه روغنی کلزا در بزرگترین مزرعه کلزا شهرستان گراش به وسعت ۶۰ هکتار کشت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش نیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی گراش، حوریه عطاری مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با توجه به نیاز کشور به دانه‌های روغنی و فعالیت‌های ترویجی انجام شده، بزرگترین مزرعه کلزای شهرستان در سطح ۶۰ هکتار در روستای گزدان کشت شد. 
وی افزود: رقم مورد کاشت در این مزرعه رقم هایولا ۵۰ و میزان بذر مصرفی ۸ کیلو گرم در هکتار بود. عطاری ادامه داد: این مزرعه به صورت دست پاش کشت شده و بوسیله سیستم آبیاری نوین (تیپ) آبیاری می‌شود. 
مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی گراش ضمن اشاره به مناسب بودن شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان برای کشت و تولید محصول کلزا تصریح کرد: کاشت این محصول علاوه بر نیاز آبی کمتر و سایر امتیازات از حمایت خرید تضمینی دولت با قیمت مناسب برخوردار است.
سهمیه تخصیصی کشت کلزا در سال زراعی جاری در شهرستان گراش ۳۱۵ هکتار است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات